
Konsument powinien mieć obiektywną informację o skutkach podważenia umowy
„Jeżeli ludzie wnoszą pozwy to znaczy, że są sfrustrowani. Przyczyna tej frustracji ma swoje uzasadnienie, ale nie jest oczywiste, czy powinna skutkować wnoszeniem pozwów, a nie na przykład porozumieniem się z bankiem” – przekonuje Henryk Walczewski, sędzia „wydziału frankowego” w Sądzie Okręgowym w Warszawie i publicysta w zakresie praktyki stosowania prawa w debacie Polskiej Agencji Prasowej.
Zdaniem eksperta, ochrona konsumenta w sprawach kredytów frankowych została przejęta przez podmioty komercyjne, a jest przecież obowiązkiem państwa. Sądy, chcąc chronić konsumentów, powinny zostać wyposażone w odpowiednią wiedzę i wsparte od strony koncyliacyjnej.
W debacie w PAP o kredytach frankowych i zagadnieniach podatkowych z nimi związanych w Polskiej Agencji Prasowej udział wzięli m.in. dr Tadeusz Białek, prezes Związku Banków Polskich, radca prawny Piotr Bodył Szymala, członek zespołu „Monitora Prawa Bankowego” i adwokat Agata Dziwisz-Moshe, partner i szef praktyki prawa podatkowego w kancelarii Kochański & Partners.